Annonse

Boksamtaler i barnehagen med Trine Solstad og Polylino

Hvordan kan man som barnehagepedagog legge til rette for gode samtaler rundt bildebøker?
Samtaler der alle barn på tvers av språkbakgrunn blir sett og inkludert?

Dette er Polylino

● Et flerspråklig lese- og lydboks verktøy for barnehagen

● Kvalitets bildebøker på 50 ulike språk

● Alle bøker med norsk tekst

● Enkelt og inspirerende å bruke

● For arbeid med litteratur, språkutvikling og flerspråklighet.

● Vil du teste Polylino GRATIS og uforpliktende i 30 dager?
Klikk her!

Med utgangspunkt i disse spørsmålene vil Trine Solstad i denne forelesningen snakke om hvordan disse samtalene kan bli en vei til felles opplevelser, lek og meningsskaping. Forelesningen passer for deg som jobber i barnehage, men også for alle intresert av formidling av bildebøker.

Trine Solstad har skrevet den pedagogiske veiledningen til Polylino. Hun er dosent i norskdidaktikk ved Institut for språkfag på Universitetet i Sørøst-Norge, Campus Vestfold. Hun underviser i barns språk og litteratur i barnehagelærerutdanningen, og har skrevet flere bøker og artikler om høytlesning i barnehagen og om barns møte med bildebøker. Blant annet er hun medforfatter til boken Lesepraksiser i barnehagen (Fagbokforlaget. 2017).

DATO
: 20 mai
TID: 17-18

HVOR: Digitalt via Zoom. Du vil dagen før forelesningen motta en lenke til forelesningen på Zoom.

REGISTRER DEG HER